Graag bieden wij u een website die voor u zo goed mogelijk werkt. Daarom gebruiken we cookies, onder andere om uw bezoek aan onze website te analyseren, de getoonde informatie aan te passen aan uw voorkeuren, informatie van social media te tonen en onze advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Cookies worden soms ook geplaatst door derden; zo plaatst YouTube cookies als u via onze site een filmpje bekijkt. Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid.
Particulier schade melden
(en schadeformulieren)
Privé-schade melden
Bent u een ondernemer? Ga naar de pagina Schade melden voor ondernemers.
OnlineHeeft u een Privé Pakket Online? En heeft uw adviseur u toegang verleend |
|
Via uw adviseurU kunt uw schade ook melden via uw verzekeringsadviseur. Die zorgt dan |
|
TelefonischHeeft u een ingrijpende schade of is er een noodgeval waarbij direct herstel |
|
Hulpverlening in het buitenlandHeeft u direct hulp nodig in het buitenland? Bijvoorbeeld bij repatriëring, |
|
Heeft u rechtsbijstand nodig?Voor rechtsbijstand of juridisch advies kunt u rechtstreeks contact |
Heeft u schade die is veroorzaakt door een verzekerde van De Goudse?
Overzicht schadeformulieren
Schadecategorie |
Schadeformulier |
|
Telefoon |
Aansprakelijkheid | Schadeaangifteformulier Algemeen | schade@goudse.com | (0182) 544 775 |
Letselschade | Schadeaangifteformulier Algemeen | personenschade@goudse.com | (0182) 544 883 |
Ongevallen | Schadeaangifteformulier Ongevallen | personenschade@goudse.com | (0182) 544 883 |
Vervoer | Schadeaangifteformulier Auto (Europees) | schade@goudse.com | (0182) 544 777 |
Reis en annulering | Schadeaangifteformulier Reis- en Annuleringskosten | claims@goudse.com | (0182) 544 886 |
Woonhuis en inboedel | Schadeaangifteformulier Algemeen | schade@goudse.com | (0182) 544 775 |
Adreswijziging
Gaat u verhuizen en bent u verzekerd bij De Goudse?
- Geef dan uw adreswijziging door aan uw adviseur. Die kan het adres snel wijzigen in ons systeem en zo nodig ook uw verzekering(en) aanpassen.
- Gaat het om een levens- of beleggingsverzekering? Dan is het niet nodig om de wijziging via uw adviseur door te geven. Stuur dan een mail naar leven@goudse.com met de volgende gegevens:
- Uw naam
- De namen van eventuele medeverzekerden die meeverhuizen
- Uw oude adres
- Uw nieuwe adres
- De polisnummers van uw verzekering(en)
- De datum waarop u verhuist
Hoe snel reageren wij?
Wij verwerken uw adreswijziging in maximaal tien werkdagen. Als het gaat om een pensioenverzekering kan dit oplopen tot dertig werkdagen.
- Gaat het om een schade-verzekering? Dan ontvangt u geen bevestiging en geen nieuwe polis, behalve als het gaat om een woonhuisverzekering.
- Gaat het om een levens- of beleggingsverzekering? Dan ontvangt u een bevestiging. U ontvangt geen nieuwe polis.
Overlijden melden
Hoe meldt u dit?
Is er iemand overleden die verzekerd is bij De Goudse? Meld dit dan bij uw verzekeringsadviseur. U kunt dit ook rechtstreeks melden bij De Goudse:
Team Levensverzekeringen
Postbus 9
2800 MA Gouda
administratie@goudse.com
Wij hebben in eerste instantie in ieder geval de onderstaande gegevens en documenten nodig.
- Polisnummer
- Akte van overlijden (mag ook een scan van het origineel zijn)
- Uw adres
- Uw relatie met de overledene
Hoe behandelen wij uw melding?
Na uw melding ontvangt u een formulier ‘Verzoek tot uitbetaling’. Hierop kunt u aangeven naar welk bankrekeningnummer de uitkering kan worden overgemaakt. U leest dan ook wat wij nog meer van u nodig hebben. Na ontvangst van alle gegevens en documenten storten we binnen tien werkdagen de uitkering op de bankrekening van de begunstigde.
Wanneer keren we gedeeltelijk of niet uit?
Het is belangrijk dat het verzoek tot uitbetaling is gedaan in overeenstemming met de polisvoorwaarden. Wij moeten ons namelijk houden aan diverse regels van de overheid en de Belastingdienst. Bovendien willen wij zeker weten dat wij uitbetalen aan de persoon die daar recht op heeft. In de volgende gevallen kunnen wij (nog) niet uitkeren, slechts een deel uitbetalen of extra eisen stellen.
- Als niet alle benodigde documenten compleet en juist binnen zijn.
- Als er wordt gevraagd om niet uit te keren aan de begunstigde maar aan een ander of wanneer er een niet-betaalrekening is opgegeven.
- Bij (vermoeden van) fraude.
- Bij uitbetaling naar een rekening in het buitenland.