Daarom hebben wij een actief beleid voor de bestrijding van fraude. Dat begint al bij de aanvraag van een verzekering. Elke aanvraag wordt door ons nauwkeurig getoetst om te zien of de vragen volledig en naar waarheid zijn beantwoord. Wij bekijken schadeclaims en andere documenten heel goed voordat wij uitkeren. En wij maken ook gebruik van de ervaringen van andere verzekeraars. Eventueel kunnen wij een onderzoek laten instellen door gespecialiseerde onderzoeksbureaus. Als dat voor het onderzoek nodig is, kunnen er technische hulpmiddelen worden gebruikt, zoals (verborgen) camera’s.
Er is sprake van fraude als wij opzettelijk worden misleid. Bijvoorbeeld het bewust geven van verkeerde informatie om een (hogere) uitkering te krijgen dan waar recht op is. Hieronder noemen we nog een aantal voorbeelden.
Wij kunnen zelf onderzoek doen of gebruikmaken van de diensten van particuliere onderzoeksbureaus. De Goudse beschikt over gekwalificeerde medewerkers die staan ingeschreven in het Register Coördinator Fraudebeheersing van het Nederlands Instituut Van Register Experts (Nivre). Particuliere onderzoeksbureaus zetten wij alleen in als zij over een vergunning beschikken op basis van de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus (Wpbr).
Bij het onderzoeken van fraude, het nemen van maatregelen en het verwerken van persoonsgegevens houdt De Goudse zich aan de geldende wet- en regelgeving waaronder het Protocol Incidentenwaarschuwingssysteem Financiële Instellingen.
Wil je weten hoe De Goudse in het kader van fraudebestrijding omgaat met persoonsgegevens? Lees dan onze privacyverklaring.
Als wij merken dat iemand fraude heeft gepleegd, nemen wij maatregelen. Dit kan bijvoorbeeld het volgende zijn.