Als je niet tevreden bent over de reactie van de Klachtencommissie (of het standpunt van de directie), dan kun je contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD).
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
T 0900 355 22 48
Doorwijzing door KiFiD
Als het KiFiD een zaak behandelt waaraan ook een tuchtrechtelijk aspect zit, dan verwijst KiFiD dat deel van de klacht door naar de Tuchtraad Verzekeraars. Het KiFiD informeert je hierover. Ook als een klacht alleen van tuchtrechtelijke aard is moet je die bij KiFiD indienen (voor jou is er dus één aanspreekpunt). De Tuchtraad Verzekeraars, die onder een onafhankelijke stichting valt, toetst de klacht en kan, als de klacht gegrond is, sancties opleggen.
De Goudse hecht veel waarde aan uitspraken van het KiFiD en de Tuchtraad Verzekeraars. Kijk voor meer informatie op
kifid.nl.nl of
tuchtraadverzekeraars.nl.
Rechter
Ook kun je er voor kiezen om niet naar het KiFiD en/of de Tuchtraad Verzekeraars te gaan, maar je klacht voor te leggen aan een bevoegde rechter. Let er dan wel op dat je na deze stap niet meer naar het KiFiD kunt. Bemiddeling door KiFiD is voor jou (grotendeels) gratis.
Autoriteit Persoonsgegevens
Heb je een klacht over de verwerking van je persoonsgegevens en ben je niet tevreden over de reactie die je daarop hebt gehad, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Meer informatie daarover lees je op de site van de
Autoriteit Persoonsgegevens.