Als jouw zaak gedekt is door je rechtsbijstandverzekering dan neemt een jurist van Brandmeester Advocaten en Juristen B.V. jouw zaak in behandeling. Je jurist houdt je altijd op tijd op de hoogte van de voortgang van jouw zaak.
De belangrijkste spelregels
Heb je juridische bijstand nodig? Dan geldt een aantal spelregels.
1. Conflict
Het conflict:
- is ontstaan binnen de looptijd van de polis;
- is onvoorzien;
- is meteen aangemeld bij BrandMR;
- gaat om een financieel belang van € 450,- of meer.
2. Procedure
Als er sprake is van een gerechtelijke of administratieve procedure moet er een advocaat ingeschakeld worden. BrandMR heeft gespecialiseerde advocaten in dienst die jouw zaak uitstekend kunnen behandelen. Als je echter toch zelf een advocaat wil kiezen, kan dat mits je daarover vooraf overlegt met BrandMR. Zij stellen de advocaat aan.
3. Verplichtingen
Je hebt een paar verplichtingen. Als je je daar niet aan houdt, kan het zijn dat je daardoor geen dekking hebt of dat je eventueel gemaakte kosten moet vergoeden:
- Geeft alle benodigde inlichtingen, documenten, feiten en ontwikkelingen door, ook als de zaak door een advocaat wordt behandeld.
- Je werkt volledig mee en doet niets wat de belangen van De Goudse of BrandMR kan schaden, ook als de zaak door een advocaat wordt behandeld.
- Je zorgt ervoor dat je juiste adres bij BrandMR bekend is.
Wat als je het niet eens bent met de uitkomst?
Ben je het niet eens met de uitkomst van de behandeling door BrandMR of de aanpak van de zaak? Dan kun je een beroep doen op de Geschillenregeling. Je jurist legt je uit wat de
geschillenregeling inhoudt en waarop je recht hebt. Ook kun je een klacht sturen naar: BrandMR-klachtenbureau, Oude Middenweg 17, 2491 AC Den Haag.
Ben je het niet eens met de reactie van BrandMR op je klacht? Dan kunt je jouw klacht daarna voorleggen aan de Klachtencommissie De Goudse, Postbus 9, 2800 MA Gouda.