De interne organisatie van onze VGG is eenvoudig en doeltreffend. Het dagelijks bestuur (DB) bestaat uit een oneven aantal personen om staking van stemmen te voorkomen. Het aantal DB leden is zo klein mogelijk: drie. Dat houdt in dat alleen de drie hoofdfuncties van een bestuur voorkomen: voorzitter, secretaris en penningmeester. Dat betekent dat allerlei incidentele kortlopende taken ook door dit drietal worden uitgevoerd.
Vaste programmapunten worden georganiseerd en uitgevoerd door leden van het algemeen bestuur, dat minimaal een keer per jaar bijeen komt. Nu zijn dat twee leden, die de leiding hebben over permanente Commissies, te weten de Sociale Commissie en de Evenementencommissie onder leiding van een commissievoorzitter. Beide commissievoorzitters hebben een assistent/vervanger. Maar er is ook een derde vaste commissie, onder leiding van de voorzitter: de Commissie Pensioenen en Financiële Zaken, die - in tegenstelling tot de permanente commissies - verschillend van samenstelling is. De bezetting is afhankelijk van de deskundigheid, die voor een opdracht of een vraagstuk nodig is.
De externe organisatie van de vereniging is - voor zo ver actueel en noodzakelijk - situationeel bepaald. De contacten worden onderhouden door leden van het bestuur. Een terugkerend contact wordt gevormd door het voor- en najaarsoverleg met een door De Goudse aangewezen contactpersoon, de ondernemingsraad van De Goudse en incidenteel met Zwitserleven. Het contact met leden van de vereniging is zo vanzelfsprekend dat we er hier in deze website, één van de contactmogelijkheden, niet verder op doorgaan.
Namen van leden van Bestuur en Commissies vindt u bij
Contactgegevens VGG.