Veelgestelde vragen: overname portefeuille BNP Paribas Cardif door De Goudse
Algemeen
De Goudse heeft de spaar- en beleggingsverzekeringen van BNP Paribas Cardif overgenomen. Daarmee ook jouw verzekering. De overname sluit aan op de strategie van beide partijen.
Ja. De Nederlandsche Bank heeft op 8 mei 2020 toestemming gegeven.
Ja, wel wordt nu overal De Goudse genoemd (met de bijbehorende adresgegevens) in plaats van BNP Paribas Cardif.
Op dit moment verandert er niets. Mochten de beleggingsfondsen waaraan je deelneemt veranderen, dan ontvang je hierover bericht van De Goudse.
Nee, die blijven gelijk. Deze zitten inbegrepen in je premie.
Nee, die blijft hetzelfde.
De overdracht is via advertenties in landelijke dagbladen (De Volkskrant, Het Algemeen Dagblad en het Financieele Dagblad) aangekondigd. Daarin stond dat je dertig dagen de tijd had om bezwaar in te dienen. Die termijn is inmiddels verstreken en de Nederlandsche Bank heeft akkoord gegeven op de overname. Je kunt dus geen bezwaar meer maken tegen overdracht.
Verpanding/hypotheekhouder
Nee, dat doet De Goudse voor je. Dat is zowel voor jou als voor de pandhouder een stuk makkelijker. De pandhouder kan dan in één keer de administratie aanpassen voor alle klanten.
Aan je hypotheek verandert niets, die blijft bij BNP Paribas Personal Finance lopen.
Adviseur
In principe houd je dezelfde adviseur. Mocht dat in jouw specifieke situatie anders zijn dan word je daarover apart geïnformeerd door De Goudse.
De Goudse zal je een adviseur toewijzen en je daarover apart informeren. Je hoeft daar zelf geen actie voor te ondernemen.
Premiebetaling
Ja, dit blijft hetzelfde.
Nee, De Goudse neemt de bestaande machtiging over van BNP Paribas Cardif.
Oversluiten en overige verzekeringen
Als je verzekering gekoppeld is aan een hypotheek, dan kun je die niet zomaar oversluiten. Hiervoor heb je toestemming nodig van je geldverstrekker. Dit kun je bespreken met je adviseur. Die kan je laten zien wat de mogelijkheden zijn.
Die blijven gewoon bij BNP Paribas Cardif lopen. Daar verandert niets aan.
Veranderingen, contact en klachten
Je kunt dit voorlopig aan BNP Paribas Cardif blijven doorgeven. Dit kun je doen via de website of door een mail te sturen naar beleggen@bnpparibascardif.nl. Zodra je verzekering is opgenomen in de administratiesystemen van De Goudse, kun je wijzigingen doorgeven aan De Goudse. Je hoort nog wanneer dat is.
Ook hiervoor kunt u voorlopig nog contact opnemen met BNP Paribas Cardif. Dit kunt u eenvoudig doen via het online formulier dat u kunt vinden via deze link.
Voorlopig blijft BNP Paribas Cardif uw aanspreekpunt. Pas nadat u bericht heeft gehad van De Goudse dat uw verzekering is opgenomen in hun administratiesystemen, zijn zij uw aanspreekpunt.