De mogelijkheden en voordelen

  • Zéér voordelige premies.
  • Onbeperkt aantal reizen met maximaal 90 dagen aaneengesloten dekking.
  • Geneeskundige kosten zijn bovenop je Nederlandse zorgverzekering gedekt tot de kostprijs, zonder eigen risico.
  • Wintersport en avontuurlijke sporten zijn standaard meeverzekerd.
  • (Vrijwilligers)werk, stages en uitwisseling zijn ook verzekerd, met uitzondering van aansprakelijkheid.
  • Standaard dekking voor bagage, buitengewone kosten, ongevallen en medische kosten.

Uitbraak Coronavirus

Eind 2019 is het coronavirus uitgebroken. Wij kunnen ons voorstellen dat u naar aanleiding hiervan vragen heeft over uw Reis- en Annuleringsverzekering. Om u snel te helpen, geven we u hier antwoord op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag mailen naar claims@goudse.com.

Reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken
Wij adviseren u om altijd de instructies van lokale autoriteiten op te volgen. Daarnaast adviseren wij u het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (tel. +31 247 247 247) op te volgen. Op een speciale website van de rijksoverheid vindt u ook antwoorden op veelgestelde vragen over reizen.

Meer informatie over het Coronavirus

Meer informatie over het Coronavirus vindt u op de site van het RIVM.

Calamiteitenfonds
Het Calamiteitenfonds biedt geen dekking voor ziektes/epidemieën.

Veelgestelde vragen over het Coronavirus

Heb ik dekking in een gebied met een negatief reisadvies?
Bent u al in het gebied waarvoor een negatief reisadvies is afgegeven? Dan heeft u dekking tot het moment dat u redelijkerwijs het gebied heeft kunnen verlaten. Wilt u reizen naar en in een gebied met een negatief reisadvies (code oranje of rood)? Dan bent u niet verzekerd.
Ik ben in het buitenland en vermoed dat ik besmet ben, wat nu?
Als u vermoedt dat u besmet bent, neem dan zo snel mogelijk contact op met uw zorgverzekeraar. Bent u inderdaad besmet? Dan is er dekking voor uw ziektekosten voor zover uw Nederlandse Zorgverzekering deze niet vergoedt.
Ik moet langer op mijn reisbestemming blijven. Krijg ik de extra reis- en verblijfskosten vergoed?
Extra reis- en verblijfskosten zijn alleen verzekerd als u ernstig ziek wordt en daardoor niet terug kunt reizen op de oorspronkelijk geplande wijze. Kunt u niet terugreizen omdat er geen vluchten gaan of omdat u bijvoorbeeld uw accommodatie niet mag verlaten? Dan worden deze kosten niet vergoed. Wij adviseren u in deze gevallen om contact op te nemen met uw reisorganisatie, touroperator of hotel.
Ik ben gestrand in het buitenland omdat er geen vluchten meer zijn toegestaan. Word ik gerepatrieerd naar Nederland?
Repatriëring omdat er geen vliegtuigen meer vliegen is niet verzekerd. Wij adviseren u in zo’n geval om contact op te nemen met uw reisorganisatie, touroperator of vliegmaatschappij.
Ik moet in het vakantieland in quarantaine. Zijn de extra kosten verzekerd op mijn reisverzekering?

Wanneer u door het coronavirus in quarantaine moet, krijgt u géén verblijfkosten vergoed. Een virusuitbraak is niet verzekerd. Wij adviseren u om in zo’n geval contact op te nemen met uw reisorganisator of touroperator.

Ik heb een vraag over de annuleringsverzekering.

Ik heb corona. Kan ik mijn annuleringsverzekering gebruiken?
Ja, wanneer u (of een reisgenoot) niet kan of mag reizen omdat u (of de reisgenoot) besmet bent met het coronavirus dan is dit een geldige annuleringsreden. 

Ik ben verkouden. Kan ik mijn annuleringsverzekering gebruiken?
Nee, dit is geen geldige annuleringsreden.

Ik kan niet naar mijn bestemming omdat er een negatief reisadvies geldt. Kan ik mijn annuleringsverzekering gebruiken? 
Een negatief reisadvies (code rood of oranje) is geen geldige annuleringsreden. Wij adviseren u om in zo’n geval contact op te nemen met uw reisorganisator of touroperator. Soms kunt u omboeken naar een andere locatie.

Ik moet na aankomst in mijn vakantieland eerst in quarantaine en wil daarom annuleren. Kan ik mijn annuleringsverzekering gebruiken? 
Nee, dit is geen geldige annuleringsreden.

Ik kan niet naar de VS omdat er geen ESTA kan worden afgegeven. Krijg ik mijn  annuleringskosten vergoed?  
Nee, dit is geen geldige annuleringsreden.

Mijn reisorganisator zegt dat de reis doorgaat, maar door de coronamaatregelen wordt de reis wel aangepast. Kan ik mijn annuleringsverzekering gebruiken?
Nee, het aanpassen van uw reis door de reisorganisator is geen geldige annuleringsreden.

Let op! Als u zelf annuleert, kunt u uw rechten verspelen die u heeft tegenover de reisorganisator. U kunt namelijk alleen in discussie over een overeenkomst die nog bestaat. Als u er niet uitkomt met de reisorganisatie kunt u zich richten tot de Geschillencommissie Reis.

Houd er rekening mee dat er zal worden beoordeeld of de reisorganisatie in redelijkheid handelt, gegeven de omstandigheden, en dat de reisorganisatie alleen verplichtingen heeft voor de geboekte onderdelen, zoals vervoer en verblijf. Dat het openbare leven er anders uitziet is geen grond om de ‘levering’ van de reis ter discussie te stellen. Ook voor aanpassingen aan uw vervoer of verblijf zal worden beoordeeld of er in redelijkheid van u verwacht mag worden dat u deze aanpassingen accepteert.

Alarmcentrale

Bij repatriëring, ongevallen, extra reiskosten, ziekenhuisopname en bij eerdere terugkeer op medische indicatie moet je vooraf contact opnemen met onze alarmcentrale. Het telefoonnummer is +31 182 544 555.
Reis je in de Verenigde Staten en moet je naar de dokter of naar het ziekenhuis? Neem dan altijd vooraf contact op met:
ISIS Assistance/GMMI
T +1 800 694 9832 (gratis binnen de VS)