Expat Pakket Individueel
Belangrijkste voordelen
- Meest complete pakket voor expats
- Op maat samen te stellen
- Ruime dekkingen
Expat in the Netherlands
This product is called Expat Policy for Foreign Professionals in The Netherlands.
Voor wie is het Expat Pakket Individueel?
- Zelfstandige expats
- Werkgevers met expat(s)
Wat is verzekerd bij het Expat Pakket Individueel?
De ziektekostenverzekering van het Expat Pakket Individueel biedt een uitstekende oplossing.
Vanwege de prijsverschillen onderscheiden we vier regio’s.
U bent in ieder geval verzekerd in Europa (regio A). Ligt het land van verblijf buiten Europa? Dan geldt de dekking voor de grotere regio B (zie hieronder). Ligt het land van verblijf ook niet in die regio? Dan geldt de dekking in de nog grotere regio C. Ligt het land van verblijf ook niet in die regio? Dan geldt de dekking wereldwijd (regio D).
- Regio A: Europa
- Regio B: Wereld exclusief Canada, China, Hong Kong, Japan, Singapore, Verenigde Arabische Emiraten en de V.S. (inclusief regio A)
- Regio C: Canada, China, Hong Kong, Japan, Singapore en de Verenigde Arabisch Emiraten (inclusief regio’s A en B)
- Regio D: V.S. (inclusief regio’s A, B en C)
Daarnaast is er voor sommige zaken ook dekking buiten de regio, bijvoorbeeld voor een spoedeisende, onverwachte ziekenhuisopname. Wij vergoeden alleen de kosten voor medisch noodzakelijke zorg bij een verblijf buiten de regio, als deze zorg niet kan wachten tot het moment waarop de verzekerde volgens plan weer zou terugkeren. Dit zijn kosten die voortkomen uit een ongeval, ziekte of zwangerschap. De noodzaak voor de medische zorg moet tijdens uw reis zijn ontstaan en mag niet te voorzien zijn geweest toen u op reis ging. De kosten moeten in overeenstemming zijn met de behandeling die een arts heeft bepaald. Het gaat om kosten die redelijk en gebruikelijk zijn.
We bieden drie varianten: Standaard, Optimaal en Excellent, met de keuze uit een eigen risico van € 250,- of € 500,-. U leest er meer over in het premie- en dekkingsoverzicht.
Alarmcentrale en Air Doctor
Bent u in het buitenland en heeft u een arts nodig? Met de app van Air Doctor vindt u eenvoudig een arts bij u in de buurt. Als Expat klant heeft u kosteloos toegang tot deze handige app! Air Doctor betaalt de rekening van de arts en factureert vervolgens de kosten rechtstreeks door aan De Goudse. U hoeft dus niets voor te schieten. Heeft u een eigen risico? Dan sturen wij u hiervoor later een rekening.
Voor dringende zorg is de De Goudse Alarmcentrale 24/7 bereikbaar. Zij regelen en betalen de kosten van een ziekenhuisopname en (zo nodig) de terugkeer naar Nederland. Alleen nota’s hoger dan € 1.000,- kunnen rechtstreeks door de alarmcentrale worden voldaan. Lagere nota’s moet u eerst zelf voorschieten en daarna als reguliere schade bij De Goudse indienen, 95% van de verzekerde schades wordt binnen 5 dagen uitbetaald.
- De Goudse Alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar op telefoonnummer +31 182 544 557.
- Woont of verblijft u in de V.S.? Bel dan naar onze alarmcentrale voor de V.S. op 001 800 694 9832.
Behandeling in Nederland?
Wanneer een expat ernstig ziek wordt, wil hij vaak in Nederland geholpen worden. Gaat u (of een andere verzekerde) voor een behandeling naar Nederland en duurt het verblijf in Nederland langer dan 120 dagen? Dan bent u wettelijk verplicht om u vanaf de eerste dag weer in te schrijven in Nederland en een basisverzekering af te sluiten. Onze dekking in Nederland is gekoppeld aan de wetgeving en duurt maximaal 120 dagen. In zo’n geval helpen we u graag met het terugkeren naar Nederland en het aanvragen van een zorgverzekering. De Goudse werkt samen met zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid. Als u zich bij Zorg en Zekerheid verzekert, kunt u alle mogelijke aanvullende verzekeringen afsluiten zonder voorbehoud. Ook krijgt u dan collectiviteitskorting: 8% op de basisverzekering en op de aanvullende verzekering(en).
Neem contact op met uw adviseur of met ons via expat@goudse.com voor een kortingscode.
Als u arbeidsongeschikt raakt, ontvangt u een maandelijkse uitkering. De hoogte hangt af van de mate van arbeidsongeschiktheid en eventuele inkomsten uit andere werkzaamheden of voorzieningen voor arbeidsongeschiktheid.
- Bij de vaststelling van de mate van arbeidsongeschiktheid is de eerste twee jaar uw eigen (verzekerde) beroep bepalend. En niet welk ander werk u eventueel nog kunt doen. Uniek in de markt! Daarna wordt wel gekeken naar andere werkzaamheden die u kunt uitvoeren.
- U bepaalt vanaf welk percentage arbeidsongeschiktheid (minimaal 45%) u een uitkering wilt verzekeren.
- U bepaalt na hoeveel dagen uw uitkering ingaat (de kortste eigenrisicoperiode is 90 dagen).
- Vier dekkingsmogelijkheden: Standaard, Optimaal, Excellent of Excellent Plus.
- Premie is onafhankelijk van het aantal verzekerde personen.
- Annuleringsdekking uit te breiden met € 5.000,- of € 10.000,-.
Van arbeidsconflicten en strafzaken tot schadeclaims en koopovereenkomsten die niet worden nagekomen. Met dit onderdeel bent u verzekerd voor de kosten van juridisch advies en bijstand door juridische deskundigen en advocaten.
- Twee dekkingsmogelijkheden: Standaard of Excellent.
- Het financieel belang moet minimaal € 450,- per gebeurtenis zijn.
- Ook verzekerd in Nederland.
- Geschillen met de belastingdienst zijn niet verzekerd.
- Drie dekkingsmogelijkheden: Standaard, Optimaal of Excellent.
- U kunt kostbaarheden (zoals sieraden, kunst en antiek) meeverzekeren. U betaalt dan per jaar € 15,- voor elke € 1.000,- aan kostbaarheden.
- Keuze uit eigen risico van € 250,- of € 500,-.
Het onderdeel Inboedel is niet beschikbaar voor het Caraïbische gebied.
Met dit onderdeel bent u verzekerd voor aansprakelijkheid voor schade aan personen (letsel en overlijden) en goederen van iemand anders (beschadiging, vernietiging of verloren gaan).
- Drie dekkingsmogelijkheden: Standaard, Optimaal of Excellent (voor de V.S. alleen Standaard).
- Eigen risico altijd gelijk aan dat van de Inboedelverzekering (mits meeverzekerd), dus € 250,- of € 500,-.
- Dekking mogelijk tot € 50.000,- bij overlijden.
- En tot € 125.000,- bij blijvende invaliditeit.
Wat is niet verzekerd?
Het Expat Pakket Individueel biedt u belangrijke zekerheid. Maar soms zijn er uitzonderingen die wij niet verzekeren. Schade die u opzettelijk veroorzaakt, valt natuurlijk buiten de dekking. Het kan ook zijn dat wij bepaalde risico’s in een aantal landen niet, of maar beperkt verzekeren. U leest er meer over in het premie- en dekkingsoverzicht en in de polisvoorwaarden.
Ik wil een offerte aanvragen
Wat kost het Expat Pakket Individueel?
U betaalt één scherpe premie voor uw Expat Pakket Individueel. De hoogte daarvan hangt af van de verzekeringen die u kiest. En van de gekozen dekkingen (Standaard, Optimaal of Excellent). Ook maakt het uit in welke regio u gaat wonen en werken.
Uw verzekeringsadviseur maakt voor u graag een vrijblijvende berekening.
Air Doctor app: altijd en overal een arts beschikbaar
Heeft u onze expat ziektekostenverzekering? Dan betaalt Air Doctor de rekening van de arts en factureert vervolgens de kosten rechtstreeks door aan De Goudse. U hoeft dus niets voor te schieten. Heeft u een eigen risico? Dan sturen wij u hiervoor later een rekening.
Heeft u dringend zorg nodig? Neem dan direct contact op met De Goudse Alarmcentrale op +31 182 544 557.
- Download de Air Doctor app, deze vindt u in de Appstore of Playstore.
- Maak een account aan met uw e-mailadres en kies een wachtwoord;
- Vervolgens kiest u bij ‘Selecteer uw dekking’ voor De Goudse;
- Hierna vult u uw polisnummer in en uw geboortedatum.
Elke verzekerde op een polis kan de app onder zijn eigen geboortedatum installeren.
Wilt u een afspraak inplannen? Open dan uw app en doorloop de volgende stappen:
- Vul de plaats in waar u bent (als deze niet automatisch is ingevuld).
- U krijgt een overzicht van de beschikbare soorten zorgverleners in de regio die aangesloten zijn bij Air Doctor, zoals huisartsen of kinderartsen.
- Als u een keuze heeft gemaakt, ziet u de artsen waaruit u kunt kiezen, met daarbij een foto van de arts, de talen die hij/zij spreekt, aantal jaren ervaring en de locatie.
- Als u een arts kiest, krijgt u te zien welk type afspraken er mogelijk zijn (praktijkbezoek of videoconsult). En u vindt meer informatie over de arts en zijn/haar opleiding. Als er beoordelingen zijn, krijgt u die ook te zien.
- Als u klikt op Afspraken, ziet u tijdstippen waarop u een afspraak kunt inplannen.
- Nadat u een tijdstip heeft gekozen volgt er een scherm waarop u uw contactgegevens kunt invullen en kort kunt aangeven wat uw klachten zijn.
- Nadat u de afspraak heeft bevestigd, ontvangt u uiterlijk binnen 45 minuten een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. In de app vindt u de afspraak terug onder ‘afspraken’.
Veelgestelde vragen
Klik op de link om te lezen hoe u een schade doorgeeft.
Alleen nota’s hoger dan € 1.000,- worden rechtstreeks door de alarmcentrale betaald. Lagere nota’s moet u eerst zelf voorschieten en daarna als reguliere schade bij De Goudse indienen; 95% van de verzekerde schades wordt binnen vijf dagen uitbetaald.
- U kunt De Goudse Alarmcentrale 24 uur per dag bellen op +31 182 544 557.
- Woont of verblijft u in de V.S.? Bel dan naar onze alarmcentrale voor de V.S. op 001-800-694-9832.
Vermoedt u dat u besmet bent? Neem dan contact op met onze Alarmcentrale +31 182 544 557. Dit nummer is altijd bereikbaar. Onze Alarmcentrale helpt u verder.
Bent u inderdaad besmet? Dan is er dekking voor uw ziektekosten. Er is ook dekking voor de kosten van medische evacuatie als u lokaal niet behandeld kunt worden. De Alarmcentrale zal dan nagaan waar u wel behandeld kunt worden en alle formaliteiten hiervoor regelen.
Bent u in Nederland bent en wilt u een vaccinatie? Dan adviseren we u om contact op te nemen met de GGD of een huisarts. Wij bemiddelen hier niet in.
Als u vragen heeft, kunt u 24/7 bellen naar onze expat alarmcentrale +31 182 544 557, of tijdens kantooruren (8.30 tot 17.30) naar De Goudse op +31 182 544 903. U kunt ook een mail sturen naar claims@goudse.com.
Verzekeringskaarten en andere informatie
- Verzekeringskaart Aansprakelijkheidsverzekering Particulier Expat Pakket individueel
- Verzekeringskaart Arbeidsongeschiktheidsverzekering Expat Pakket Individueel
- Verzekeringskaart Doorlopende Annuleringskostenverzekering Expat Pakket Individueel
- Verzekeringskaart (Gezins)ongevallenverzekering Expat Pakket Individueel
- Verzekeringskaart Inboedelverzekering Expat Pakket Individueel Excellent
- Verzekeringskaart Inboedelverzekering Expat Pakket Individueel Standaard
- Verzekeringskaart Inboedelverzekering Expat Pakket Individueel Optimaal
- Verzekeringskaart Rechtsbijstandverzekering Expat Pakket Individueel
- Verzekeringskaart Reisbagage en Annuleringskosten Expat Pakket individueel
- Verzekeringskaart SOS-hulpverlening Expat Pakket Individueel
- Verzekeringskaart Tandheelkundige Kosten Expat Pakket Individueel
- Verzekeringskaart Ziektekostenverzekering Expat Pakket Individueel Excellent
- Verzekeringskaart Ziektekostenverzekering Expat Pakket Individueel Optimaal
- Verzekeringskaart Ziektekostenverzekering Expat Pakket Individueel Standaard
Aanvraag Expat Pakket Individueel
Premie- en Dekkingsoverzicht Expat Pakket Individueel
Summary of Benefits and Premiums 2023 Expatriate Package Individual
Premie-en dekkingsoverzicht SOS-B pakket
Brochure 'U moet worden gekeurd! En nu?' (Keuring naar aanleiding van uw gezondheidsverklaring)
Brochure 'U moet worden gekeurd! En nu?' (Keuring door de hoogte van het verzekerde bedrag)
Brochure 'Hoe werkt dat eigenlijk met de gezondheidsverklaring?'
Gezondheidsverklaring Ziektekostenverzekering
Gezondheidsverklaring AOV (verzekerde bedragen onder de vragengrens)
Gezondheidsverklaring AOV (verzekerde bedragen boven de vragengrens)
Hoe meldt u schade
Hoe declareert u medische kosten
Tandheelkundig keuringsrapport Expat Pakket Individueel
Schadeaangifte Ziektekosten Expat Pakket
Schadeaangifte Expat Pakket Individueel
Schadeaangifte Expat Arbeidsongeschiktheid
Afschrijvingslijst De Goudse
Formulier voor aanmelden zwangerschap of planbare zorg
Checklist voor vertrekkende Expats
General claim Expat
Claim Form Medical Expenses
Aanvullende Voorwaarden Arbeidsongeschiktheid
Aanvullende Voorwaarden (Gezins)ongevallen
Aanvullende Voorwaarden Inboedel
Aanvullende Voorwaarden Particuliere aansprakelijkheid
Aanvullende Voorwaarden Rechtsbijstand
Aanvullende Voorwaarden Reisbagage en Annuleringskosten
Aanvullende Voorwaarden SOS-hulpverlening
Aanvullende Voorwaarden Tandheelkundige Kosten
Aanvullende Voorwaarden Ziektekosten