Expat Pakket Individueel

Waarom het Expat Pakket Individueel?

Het leven als expatriate, waarbij iemand tijdelijk in het buitenland gaat wonen en werken, is een bijzonder avontuur. Voor dat dit avontuur start moet de expat heel veel regelen. Er ontstaan bijvoorbeeld ook nieuwe risico's. Het is belangrijk om die goed af te dekken. Het Expat Pakket Individueel biedt hiervoor een uitstekende oplossing. Het kan afgesloten worden door de expat zelf, maar ook door een werkgever die een expat uitzendt. Heeft uw bedrijf meerdere expats? Dan biedt het Expat Pakket Collectief waarschijnlijk interessante voordelen.

Het complete pakket bestaat uit negen onderdelen. U leest er meer onder ‘Wat is verzekerd?’ Welke verzekeringen u opneemt in uw pakket bepaalt u helemaal zelf. U verzekert dus alleen wat u echt nodig heeft. Wij werken met gespecialiseerde adviseurs die u graag helpen om de juiste keuzes te maken.

Expat in the Netherlands

De Goudse also has an Expat Package for foreigners who come to live and work in Netherlands. This product is called Expat Policy for Foreign Professionals in The Netherlands.

Belangrijkste voordelen

  • particulier-vinkje
    Meest complete pakket voor expats
  • particulier-vinkje
    Op maat samen te stellen
  • particulier-vinkje
    Ruime dekkingen

Voor wie is het Expat Pakket Individueel?

  • alleenstaand
    Zelfstandige expats
  • partner
    Werkgevers met expat(s)

Wat is verzekerd bij het Expat Pakket Individueel?

U bepaalt zelf welke van de onderstaande negen verzekeringen u in uw pakket opneemt.

1. SOS-hulpverlening

Met dit onderdeel kunt u altijd een beroep doen op De Goudse Alarmcentrale. Samen met artsen en ondersteunend personeel staan de medewerkers altijd klaar om de helpende hand te bieden bij ziekte, ongeval of overlijden. Ook als u voordat u vertrekt informatie wilt over zorginstellingen ter plekke. De alarmcentrale regelt en betaalt de ziekenhuisopname en
(zo nodig) de terugkeer naar Nederland. De centrale is 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar. U bent hiermee ook verzekerd voor de controle en bewaking van de medische voortgang, extra reis- en verblijfskosten en opsporings- en reddingsacties.

2. Ziektekosten

Als u zich uitschrijft in Nederland stopt ook uw Nederlandse zorgverzekering. Maar ook als u ingeschreven blijft en tijdelijk in het buitenland gaat wonen, biedt die zorgverzekering niet altijd volledige dekking. De prijzen van de zorg verschillen sterk per land en liggen soms hoger dan in Nederland, ook in landen waarvan u dit misschien niet zou verwachten.
De ziektekostenverzekering van het Expat Pakket Individueel biedt een uitstekende oplossing.
Vanwege de prijsverschillen onderscheiden we vier regio’s.

  • Europa
  • Wereld exclusief de Verenigde Staten, Singapore, Japan, Canada en Hong Kong
  • Singapore, Japan, Canada en Hong Kong
  •  Verenigde Staten

U heeft in de gekozen regio, en in eventuele onderliggende regio's, volledige dekking volgens de voorwaarden. Buiten de regio heeft u alleen dekking tijdens vakanties, privéreizen en zakenreizen. Spoedeisende medische hulp wordt dan volledig vergoed. Voor niet-spoedeisende medische hulp is de vergoeding dan maximaal het Nederlandse tarief. De dekking buiten de gekozen regio geldt voor een verblijf van maximaal 120 aangesloten dagen.
We bieden drie varianten: Standaard, Optimaal en Excellent, met de keuze uit een eigen risico van € 250,- of € 500,-. U leest er meer over in het premie- en dekkingsoverzicht. Daarnaast is er voor de Verenigde Staten een speciale Excellent-variant, die voldoet aan Obamacare. Zo kunt u een goede afweging maken tussen dekking en prijs. Wat u ook kiest, specialistische behandelingen in het ziekenhuis zijn volledig gedekt.

Alarmcentrale
De Goudse Alarmcentrale regelt en betaalt de ziekenhuisopname en (zo nodig) de terugkeer naar Nederland. Alleen nota’s hoger dan € 1.000,- kunnen rechtstreeks door de alarmcentrale worden voldaan. Lagere nota’s moet u eerst zelf voorschieten en daarna als reguliere schade bij De Goudse indienen, 95% van de verzekerde schades wordt binnen 5 dagen uitbetaald.

  • De Goudse Alarmcentrale is 24 uur per dag bereikbaar op telefoonnummer
    +31 71 56 81 892.
  • Woont of verblijft u in de V.S.? Bel dan naar onze alarmcentrale voor de V.S. op
    1-866-415-1709.

Behandeling in Nederland?
Wanneer een expat ernstig ziek wordt, wil hij vaak in Nederland geholpen worden. Gaat u
(of een andere verzekerde) voor een behandeling naar Nederland en duurt het verblijf in Nederland langer dan 120 dagen? Dan bent u wettelijk verplicht om u vanaf de eerste dag weer in te schrijven in Nederland en een basisverzekering af te sluiten. Onze dekking in Nederland is gekoppeld aan de wetgeving en duurt maximaal 120 dagen. In zo’n geval helpen we u graag met het terugkeren naar Nederland en het aanvragen van een zorgverzekering. De Goudse werkt samen met zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid. Als u zich bij Zorg en Zekerheid verzekert, kunt u alle mogelijke aanvullende verzekeringen afsluiten zonder voorbehoud. Ook krijgt u dan collectiviteitskorting: 8% op de basisverzekering en op de aanvullende verzekering(en).
Neem contact op met uw adviseur of met ons via expat@goudse.com voor een kortingscode.

3. Tandheelkundige Kosten

 
Met dit onderdeel wordt 80% van de tandartskosten vergoed, met een maximum van € 1.500,- per verzekerde per jaar. Alle behandelingen zijn gedekt, behalve orthodontie en esthetische behandelingen, zoals het bleken van tanden.

4. Arbeidsongeschiktheid 

Arbeidsongeschiktheid is ingrijpend, zeker in het buitenland. Daar heeft u vaak geen recht op de Nederlandse sociale uitkeringen. Ook kunt u niet te veel rekenen op de plaatselijke overheid. Met het onderdeel Arbeidsongeschiktheid van het Expat Pakket Individueel beschermt u uw inkomen.

 Als u arbeidsongeschikt raakt, ontvangt u een maandelijkse uitkering. De hoogte hangt af van de mate van arbeidsongeschiktheid en eventuele inkomsten uit andere werkzaamheden of voorzieningen voor arbeidsongeschiktheid.

  • Bij de vaststelling van de mate van arbeidsongeschiktheid is de eerste twee jaar uw eigen (verzekerde) beroep bepalend. En niet welk ander werk u eventueel nog kunt doen.
    Uniek in de markt! Daarna wordt wel gekeken naar andere werkzaamheden die u kunt uitvoeren.
  • U bepaalt vanaf welk percentage arbeidsongeschiktheid (minimaal 45%) u een uitkering wilt verzekeren.
  • U bepaalt na hoeveel dagen uw uitkering ingaat (de kortste eigenrisicoperiode is
    90 dagen).

5. Reisbagage en annuleringskosten

Mensen die voor langere tijd in het buitenland wonen, reizen relatief veel. Het is handig als u niet steeds een aparte verzekering af hoeft te sluiten voor uw bagage. Met dit onderdeel heeft u doorlopende dekking. Uw bagage is verzekerd tegen diefstal, verlies of beschadiging.
Daarnaast is er dekking voor annuleringskosten van uw zaken- en privéreizen.

  • Drie dekkingsmogelijkheden: Standaard, Optimaal of Excellent.
  • Premie is onafhankelijk van het aantal verzekerde personen.

6. Rechtsbijstand

U kunt in het buitenland in allerlei situaties belanden waarin u juridisch advies nodig heeft.
Van arbeidsconflicten en strafzaken tot schadeclaims en koopovereenkomsten die niet worden nagekomen. Met dit onderdeel bent u verzekerd voor de kosten van juridisch advies en bijstand door juridische deskundigen en advocaten.

  • Twee dekkingsmogelijkheden: Standaard of Excellent.
  • Het financieel belang moet minimaal € 450,- per gebeurtenis zijn.
  • Ook verzekerd in Nederland.
  • Geschillen met de belastingdienst zijn niet verzekerd.

7. Inboedel

Neemt u uw inboedel mee of koopt u nieuwe inboedel? Dan is uw inboedel met dit onderdeel verzekerd op uw nieuwe woonadres voor bijvoorbeeld brand en inbraak. (Maar niet tijdens het vervoer er naartoe.)

  • Drie dekkingsmogelijkheden: Standaard, Optimaal of Excellent.
  • U kunt kostbaarheden (zoals sieraden, kunst en antiek) meeverzekeren. U betaalt dan per jaar € 15,- voor elke € 1.000,- aan kostbaarheden.
  • Keuze uit eigen risico van € 250,- of € 500,-.

In veel landen (zoals België, Frankrijk, Luxemburg, Italië en Zwitserland) bent u aansprakelijk voor schade aan de woning die u huurt. U kunt deze aansprakelijkheid meeverzekeren op uw inboedelverzekering (alleen binnen Europa). Het onderdeel Inboedel is niet beschikbaar voor het Caraïbische gebied.

8. Aansprakelijkheid voor particulieren

Waarschijnlijk heeft u al een aansprakelijkheidsverzekering. Want er kan altijd iets gebeuren waardoor u per ongeluk schade veroorzaakt bij een ander. Vaak eindigt de dekking wanneer u niet meer in Nederland woont. Maar juist dan is een aansprakelijkheidsverzekering onmisbaar. De kosten kunnen in sommige landen namelijk enorm oplopen.

Met dit onderdeel bent u verzekerd voor aansprakelijkheid voor schade aan personen (letsel en overlijden) en goederen van iemand anders (beschadiging, vernietiging of verloren gaan).

  • Drie dekkingsmogelijkheden: Standaard, Optimaal of Excellent (voor de V.S. alleen Standaard).
  • Eigen risico altijd gelijk aan dat van de Inboedelverzekering (mits meeverzekerd), dus
    € 250,- of € 500,-.

9. Ongevallen


Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook in het buitenland. De financiële gevolgen kunnen groot zijn, zeker bij blijvende invaliditeit of overlijden. Dit onderdeel van uw Expat Pakket verzacht dit financiële leed, voor uzelf of uw nabestaanden.
  • Dekking mogelijk tot € 50.000,- bij overlijden.
  • En tot € 125.000,- bij blijvende invaliditeit.
Wat is niet verzekerd?

Wat is niet verzekerd?

U stelt uw Expat Pakket Individueel samen in overleg met uw verzekeringsadviseur.
Samen bepaalt u wat u wilt verzekeren. En wat niet, bijvoorbeeld omdat het risico klein is of er al een andere oplossing is geregeld.

Het Expat Pakket Individueel biedt u belangrijke zekerheid. Maar soms zijn er uitzonderingen die wij niet verzekeren. Schade die u opzettelijk veroorzaakt, valt natuurlijk buiten de dekking. Het kan ook zijn dat wij bepaalde risico’s in een aantal landen niet, of maar beperkt verzekeren. U leest er meer over in het premie- en dekkingsoverzicht en in de polisvoorwaarden.
Wat kost het?

Wat kost het Expat Pakket Individueel?

U betaalt één scherpe premie voor uw Expat Pakket Individueel. De hoogte daarvan hangt af van de verzekeringen die u kiest. En van de gekozen dekkingen (Standaard, Optimaal of Excellent). Ook maakt het uit in welke regio u gaat wonen en werken.

Uw verzekeringsadviseur maakt voor u graag een vrijblijvende berekening.
Wat zijn de voorwaarden?

Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik contact opnemen met de Goudse Alarmcentrale?
De primaire taak van de alarmcentrale is om u te helpen bij noodgevallen. De medewerkers regelen en betalen bijvoorbeeld een ziekenhuisopname of (zo nodig) de terugkeer naar Nederland of een medische evacuatie naar een ziekenhuis.
Hoe kan ik schade doorgeven?
Klik op de link om te lezen hoe u een schade doorgeeft.

Alleen nota’s hoger dan € 1.000,- worden rechtstreeks door de alarmcentrale betaald. Lagere nota’s moet u eerst zelf voorschieten en daarna als reguliere schade bij De Goudse indienen; 95% van de verzekerde schades wordt binnen vijf dagen uitbetaald.

• U kunt De Goudse Alarmcentrale 24 uur per dag bellen op +31 71 56 81 892.
• Woont of verblijft u in de V.S.? Bel dan naar onze alarmcentrale voor de V.S.
op 1-866-415-1709.
Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?
U kunt die doorgeven via uw adviseur.
Hoe gaat het met ziektekosten bij terugkeer naar Nederland?
Gaat u weer in Nederland werken? Of komt u terug omdat u ziek bent en in Nederland behandeld wilt worden? Meldt u dan altijd direct aan bij een Nederlandse zorgverzekeraar. Als u wilt, kunnen wij u daarbij helpen. De Goudse werkt samen met zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid. Als u zich bij deze verzekeraar verzekert, heeft u recht op alle mogelijke aanvullende verzekeringen zonder voorbehoud. Ook krijgt u dan collectiviteitskorting: 8% op de basisverzekering en 8% op de aanvullende verzekering(en). Neem contact op met uw adviseur of mail expat@goudse.com voor een kortingscode.