Met VoordeAdviseur groeit Rudolf Bron op zijn eigen manier
Als Bron met het oprichten van zijn advieskantoor Verzekerd-Verzekerd de stap naar zelfstandigheid maakt, heeft hij uiteraard nog geen eigen klantenportefeuille. Dat blijkt die eerste tijd geen probleem, vertelt hij: ‘Veel kantoren hebben geen personeel of vinden geen goede mensen. Zo bouwde ik vrij snel een volle werkweek op.’ Maar het liefst wil Bron zijn eigen klantenkring opbouwen.
Eén van zijn opdrachtgevers is De Vries Polis. De eigenaar raakt al op leeftijd en biedt hem de kans om zijn portefeuille over te nemen. Het begin is er. En dan komt de gouden tip: 'Een tussenpersoon wilde zijn portefeuille verkopen en zocht iemand die zijn klanten net zo persoonlijk zou blijven bedienen. Via mijn voormalig accountmanager van De Goudse werd ik getipt. Na dat telefoontje heb ik letterlijk één minuut over het aanbod hoeven nadenken.' De overname stelt hem in staat om zijn werk als externe adviseur helemaal te beëindigen en zich volledig te richten op eigen klanten. 'Dat geeft rust én focus. Dit was ook mijn doel toen ik op eigen benen ging staan en het is mooi dat ik dit nu bereikt heb.’
Voor de financiering van de portefeuille klopte Bron niet aan bij een bank, zoals hij eerder wél had gedaan. 'Banken doen best moeilijk als het om verzekeringsportefeuilles gaat. Die denken in stenen, niet in klanten. Terwijl een portefeuille juist heel stabiele inkomsten oplevert.’ De Goudse tipgever wijst hem ook de weg naar VoordeAdviseur, dat helemaal is ingericht op de financieringsbehoeften van de intermediair. 'Het proces verliep opvallend soepel. Zij kennen deze markt en snappen het verdienmodel.’ De rente van zijn lening was concurrerend en het geleende bedrag mag hij in tien jaar terugbetalen. 'Dat is langer dan bij de bank mogelijk was en geeft me wat meer lucht.’
De huidige portefeuille van Bron bestaat uit ongeveer 65 procent particuliere klanten en 35 procent zakelijke relaties. Mkb'ers met name. ‘Ik richt me hierbij op schadeverzekeringen. Van inboedel en auto tot ongevallen en brand.’ Of Bron nog sterk wil groeien? Hij is er op dit moment niet bewust naar op zoek. 'Maar wie weet. De vorige overnames kwamen ook zomaar op mijn pad. Wel geloof ik in groeien door klein te blijven zodat ik mijn klanten echt aandacht kan geven. Dat is waar ik het verschil kan maken.' Verschil maken door persoonlijk contact, dat past opvallend goed bij hoe wij erover denken bij De Goudse. Fijn dat we (indirect) hebben kunnen bijdragen aan de eigen manier van Rudolf Bron.
De gouden Goudse tip
Eén van zijn opdrachtgevers is De Vries Polis. De eigenaar raakt al op leeftijd en biedt hem de kans om zijn portefeuille over te nemen. Het begin is er. En dan komt de gouden tip: 'Een tussenpersoon wilde zijn portefeuille verkopen en zocht iemand die zijn klanten net zo persoonlijk zou blijven bedienen. Via mijn voormalig accountmanager van De Goudse werd ik getipt. Na dat telefoontje heb ik letterlijk één minuut over het aanbod hoeven nadenken.' De overname stelt hem in staat om zijn werk als externe adviseur helemaal te beëindigen en zich volledig te richten op eigen klanten. 'Dat geeft rust én focus. Dit was ook mijn doel toen ik op eigen benen ging staan en het is mooi dat ik dit nu bereikt heb.’
Goed geregeld met VoordeAdviseur
Voor de financiering van de portefeuille klopte Bron niet aan bij een bank, zoals hij eerder wél had gedaan. 'Banken doen best moeilijk als het om verzekeringsportefeuilles gaat. Die denken in stenen, niet in klanten. Terwijl een portefeuille juist heel stabiele inkomsten oplevert.’ De Goudse tipgever wijst hem ook de weg naar VoordeAdviseur, dat helemaal is ingericht op de financieringsbehoeften van de intermediair. 'Het proces verliep opvallend soepel. Zij kennen deze markt en snappen het verdienmodel.’ De rente van zijn lening was concurrerend en het geleende bedrag mag hij in tien jaar terugbetalen. 'Dat is langer dan bij de bank mogelijk was en geeft me wat meer lucht.’
Groei door persoonlijk contact
De huidige portefeuille van Bron bestaat uit ongeveer 65 procent particuliere klanten en 35 procent zakelijke relaties. Mkb'ers met name. ‘Ik richt me hierbij op schadeverzekeringen. Van inboedel en auto tot ongevallen en brand.’ Of Bron nog sterk wil groeien? Hij is er op dit moment niet bewust naar op zoek. 'Maar wie weet. De vorige overnames kwamen ook zomaar op mijn pad. Wel geloof ik in groeien door klein te blijven zodat ik mijn klanten echt aandacht kan geven. Dat is waar ik het verschil kan maken.' Verschil maken door persoonlijk contact, dat past opvallend goed bij hoe wij erover denken bij De Goudse. Fijn dat we (indirect) hebben kunnen bijdragen aan de eigen manier van Rudolf Bron.