Het vernieuwde EMA-merk

Op onze EMA-netwerkdag op 20 juni stond het onderwerp ‘Onderscheidend vermogen’ centraal. U waardeerde de dag met een gemiddelde 8,3, een cijfer waar wij erg vrolijk van worden. 

Na een aftrap door Bernardo Walta en Larissa Zielstra over de ontwikkelingen bij De Goudse, sprak Jeroen Ritsema van True Ideas over het creëren van een goede waardepropositie. Want, aldus Jeroen: onderscheidend vermogen begint met een goede positionering. Hij vertelde ons over de kracht van kiezen en het centraal stellen van de ‘-ste’ van een onderneming, oftewel: de overtreffende trap die aangeeft waar een, of uw, bedrijf de beste in is? Bent u de voordeligste, de leukste, de handigste? Kortom: wat maakt u uniek? Als De Goudse hebben wij gekozen voor de ‘authentiekste’. Met onze merkpositionering ‘Lange leve jouw manier’ vieren we ons 100-jarig jubileum én brengen we een ode aan de authenticiteit die in elk mens en elke ondernemer zit, de volstrekt eigen manier waarop we dingen doen.

Natuurlijk hebben we het ook over het onderscheidend vermogen van de EMA’s gehad. We kondigden het vernieuwde EMA-merk aan, dat we samen met True Ideas en u ontwikkelen. De afgelopen maanden hebben we verschillende routes uitgewerkt die we uitgebreid via het EMA-panel en een aantal focusgroepen bij u hebben getoetst. Hieruit kwam de keus om het EMA-merk te laden met de leus Slim Bekeken en ondernemers te vertellen dat het ‘slim bekeken’ is om met een EMA samen te werken. Niet als borstklopperij, maar gewoon omdat een EMA het op vele fronten slimmer aanpakt en zo betere oplossingen boekt voor de ondernemer. Welke ondernemer wil het nou niet Slim Bekeken hebben?  

Het merk biedt uw klant vijf beloften van u als EMA:

  1. Een EMA zorgt ervoor dat u kunt ondernemen.
  2. Een EMA is de sparringpartner voor bedrijfscontinuïteit.
  3. Een EMA heeft de meeste kennis van risico’s.
  4. Een EMA heeft de beste oplossingen voor uw branche.
  5. Een EMA geeft persoonlijker advies op maat.

Deze beloftes gaan we uitleggen via verschillende advertenties. Als EMA kunt u een toolkit van ons verwachten met verschillende marketing- en communicatietools waarmee u zich nog beter kunt positioneren. Deze toolkit omvat onder meer natuurlijk het nieuwe EMA-logo, in een aantal bestandsvormen voor eigen gebruik. U ziet het nieuwe logo hieronder.


De drie onderdelen van het beeldmerk vertellen daarbij elk een deel van uw verhaal: 

  1. het schild: bescherming, risicomanagement
  2. het vinkje in het schild: erkend, gecheckt
  3. de cirkel onder het schild: de markt en/of branche waarin de ondernemer actief is