In deze Q&A vindt u de meest gestelde vragen over de conversie van de zakelijke schadeverzekeringen van het administratiesysteem Polisy naar Schade Online. Deze Q&A bestaat uit vier onderdelen:
Q&A conversie naar Schade Online
VRAGEN OVER HET PROCES VAN DE CONVERSIE
- Het verzekeringspakket van uw relatie in het Polisy-administratiesysteem wordt beëindigd op de hoofdvervaldatum. U ontvangt hiervan een ADN-bericht vanuit Polisy.
- Per dezelfde datum wordt een nieuw verzekeringspakket onder een nieuw polisnummer in Schade Online opgevoerd. U ontvangt hiervan een ADN-bericht vanuit Schade Online.
- We adviseren u om het ADN-bericht uit Polisy (royementsbericht) niet te verwerken in uw administratiesysteem.
- U kunt beter eerst het oude polisnummer in uw administratiesysteem wijzigen in het nieuwe polisnummer en vervolgens het ADN-bericht uit Schade Online verwerken, zodat uw administratie wordt bijgewerkt naar de nieuwe situatie. Zo bent u er zeker van dat er geen polisgeschiedenis verloren gaat.
- Aan het einde van elke maand ontvangt u van ons een overzicht van de oude en nieuwe polisnummers van de verzekeringspakketten die in die maand zijn geconverteerd.
- Rond de hoofdvervaldatum is een nieuw polisblad beschikbaar in de Adviseursmodule (Schade Online). Op dit polisblad staat ook het oude polisnummer vermeld. Als u een EMS-postbus heeft, dan ontvangt u een nieuw polisblad ook via EMS.
- Uw relatie gaat over naar een nieuw verzekeringspakket. Afhankelijk van de branche van uw relatie is dit CompleetVerzekerd Bouw, Detailhandel, Horeca of Mijn bedrijf.
-
De premie die uw relatie betaalt voor zijn verzekering blijft zoveel mogelijk ongewijzigd. Wel kan de premie worden aangepast als gevolg van de tariefswijziging voor AVB, de indexering of het bonus/malussysteem. Hierdoor kan de premie hoger of lager worden.
- Gedurende het 1e verzekeringsjaar geldt een ‘best of’ clausule. Dit betekent:
- Wij garanderen uw relatie dat wij een schade die ontstaat na de overgang behandelen volgens de voorwaarden die voor uw relatie de ruimste dekking bieden.
- Deze garantie geldt vanaf het moment van overgang tot 1 jaar na de overgangsdatum.
- Daarna gelden uitsluitend de Algemene voorwaarden CompleetVerzekerd Mijn bedrijf, de Productvoorwaarden en, afhankelijk van de branche, de Branchevoorwaarden.
- Uw relaties krijgen een jaar om te voldoen aan de nieuwe voorwaarden of de polis te beëindigen.
- Uw relatie krijgt een nieuw polisnummer: we vragen u om dit aan te passen in uw administratiesysteem.
- Het provisiepercentage blijft hetzelfde.
- U ontvangt in het vervolg aan het eind van de maand een e-mail met een overzicht van de relaties die de volgende maand worden geconverteerd.
- Ook ontvangt u aan het eind van de maand een overzicht van de relaties die in die maand zijn geconverteerd met de oude en nieuwe polisnummers.
- Het kan zijn dat geen van uw relaties wordt geconverteerd in een bepaalde maand. U ontvangt dan geen overzicht van ons.
- Het kan zijn dat geen van uw relaties wordt geconverteerd in een bepaalde maand. U ontvangt dan geen overzicht van ons in die maand.
- Het kan ook zijn dat wij geen juist e-mailadres van u of uw kantoor hebben. U kunt een e-mail sturen naar conversiedeskzakelijk@goudse.com om te controleren of wij in het bezit zijn van het juiste e-mailadres.
Voor u betekent de overgang naar Schade Online nog meer gemak en 24/7 service. In Schade Online kunt u eenvoudig polissen, facturen en andere documenten inzien, zelf wijzigingen van uw relaties doorvoeren en producten bijsluiten.
Daarnaast ontvangt u aan het einde van de maand een overzicht van de relaties die in die maand zijn geconverteerd met de oude en nieuwe polisnummers.
VRAGEN OVER HET OPVRAGEN VAN ONTBREKENDE GEGEVENS EN TOESTEMMING
Om de polissen naar Schade Online te kunnen converteren, hebben wij de volgende gegevens van uw relatie nodig. Zonder deze gegevens is conversie niet mogelijk.
- De gegevens van de contactpersoon (voorletters, tussenvoegsel, achternaam en geslacht).
- Het e-mailadres. Dit gebruiken we voor het toesturen van belangrijke informatie zoals facturen en wijzigingen van de polis.
- Bij een Aansprakelijkheids- en/of Rechtsbijstandverzekering: de jaaromzet. Dit is de omzet van het afgelopen jaar exclusief BTW.
- Bij een Rechtsbijstandverzekering: de rechtsvorm van het bedrijf.
In principe benaderen wij uw relaties niet rechtstreeks en verloopt alle communicatie met uw relaties via u. In sommige gevallen is in de wet geregeld dat wij uw relaties rechtstreeks moeten informeren, denk aan belangrijke mededelingen over wijzigingen in het tarief of de voorwaarden en facturen. Deze communicatie vindt na de conversie naar Schade Online digitaal via mail plaats.
Formeel moet uw relatie instemmen met het digitaal verstrekken van deze mededelingen. Daarom vragen wij uw relatie om toestemming voor digitale communicatie. Dit kan eenvoudig via een vinkje op het webformulier. Ook is dit gelijk een check of het e-mailadres van uw relatie juist is. Natuurlijk ontvangt u een kopie van alle communicatie die wij uw relatie sturen.
VRAGEN OVER DE INHOUD VAN DE CONVERSIE
Voor CompleetVerzekerd gelden nieuwe voorwaarden, namelijk de Algemene voorwaarden CompleetVerzekerd Mijn bedrijf en de Productvoorwaarden. Voor relaties in de focusbranches gelden daarnaast nog de branchevoorwaarden. Gedurende het eerste verzekeringsjaar geldt een ‘best of clausule’. Dit betekent dat wij garanderen dat wij een schade die ontstaat na de conversie behandelen volgens de voorwaarden die voor uw relatie de ruimste dekking bieden.
Gedurende het eerste verzekeringsjaar geldt een ‘best of clausule’. Dit betekent het volgende:
- Wij garanderen uw relatie dat wij een schade die ontstaat na de conversie behandelen volgens de voorwaarden die voor uw relatie de ruimste dekking bieden. Dat kunnen de oude Polisy-voorwaarden of de CompleetVerzekerd-voorwaarden zijn.
- Deze garantie geldt vanaf het moment van conversie tot 1 jaar na de conversiedatum.
- Daarna gelden uitsluitend de Algemene voorwaarden CompleetVerzekerd Mijn bedrijf, de Productvoorwaarden en, afhankelijk van de branche, de Branchevoorwaarden.
- Uw relaties krijgen dus een jaar de tijd om te voldoen aan de nieuwe voorwaarden en om samen met u te bekijken of deze nog volledig voldoen aan de verzekeringsbehoefte.
We hebben een beknopt overzicht gemaakt van de verschillen tussen de huidige voorwaarden en de nieuwe voorwaarden. Deze overzichten per verzekering en de voorwaarden vindt u hier.
We hebben een beknopt overzicht gemaakt van de verschillen tussen de huidige voorwaarden en de nieuwe voorwaarden. Deze overzichten per verzekering en de voorwaarden vindt u hier.
Ook kunnen als gevolg van de conversie bepaalde dekkingen en clausules wijzigen of vervallen, omdat ze worden opgenomen in de Branche- of Productvoorwaarden of worden voortgezet in een aanvullende dekking. Een overzicht van de wijzigingen in de dekkingen vindt u hier en een overzicht van de wijzigingen in clausules vindt u hier.
Voor onderstaande relaties geldt dat de elektrische installatie van het bedrijf en de daarop aangesloten apparatuur minimaal één keer in de vijf jaar gekeurd moet worden door een SCIOS Scope 10-bevoegd inspecteur. Als deze daarbij gebreken constateert, moeten die worden hersteld door een installatiebedrijf. Wij vragen deze relaties om het keuringsrapport - en bij eventuele gebreken ook de herstelverklaring - bij u aan te leveren, zodat u dit kunt uploaden in de Adviseursmodule.
Dit geldt voor de volgende relaties:
- Relaties in de horeca met een Bedrijfsgebouwenverzekering vanaf € 0,- en/of een Inventaris/Goederenverzekering vanaf € 25.000,-;
- Relaties in de bouw met een werkplaats en een Bedrijfsgebouwenverzekering en/of een Inventaris/Goederenverzekering vanaf € 100.000,-;
- Relaties in de detailhandel met een Bedrijfsgebouwenverzekering vanaf € 250.000,- en/of een Inventaris/Goederenverzekering vanaf € 250.000,-;
- Overige relaties met een NEN 3140-clausule op hun huidige polis.
Deze relaties ontvangen hierover een bericht van ons.
We begrijpen dat uw relatie tijd nodig heeft om deze keuring te laten verrichten of de keuringsdocumenten te verzamelen. Daarom heeft u 1,5 jaar de tijd om de gevraagde documenten te uploaden.
Heeft uw relatie nog een geldig keuringsrapport volgens de richtlijnen van NEN 3140? Dan is dat op dit moment ook voldoende. Als de geldigheidsduur van het NEN 3140-rapport is verstreken, is er een herkeuring nodig door een SCIOS Scope 10-bevoegd inspecteur.
Hier vindt u meer informatie over het elektrabeleid.
- Eerder aangekondigde premiewijzigingen, zoals voor AVB.
- Wijzigingen in bonus/malus, zoals voor Personen-, Bestel- en Vrachtautoverzekeringen.
- Veranderende indexcijfers, zoals voor Bedrijfsgebouwen- en Inventaris/Goederenverzekeringen.
VRAGEN OVER DE COMMUNICATIE
Een paar weken voor conversie ontvangen uw relaties een bericht van ons over de conversie en wat dit betekent voor hun verzekeringspakket. Dit bericht bestaat uit een overzicht met de verschillen tussen de oude voorwaarden en de nieuwe voorwaarden van de verzekeringen die uw relatie heeft afgesloten. Daarnaast ontvangen uw relaties die actief zijn in de focusbranches een flyer met de voordelen van de branchepropositie.
We informeren zo elke maand een deel van uw relaties. Als zij toestemming hebben gegeven voor digitale communicatie ontvangen ze deze informatie per e-mail, anders per post.
Rond de conversiedatum (hoofdvervaldatum) ontvangt uw relatie via e-mail een bevestiging van de omzetting van zijn verzekeringspakket, met in de bijlage het nieuwe polisblad.
Afhankelijk van hoe u uw administratie heeft ingericht, ontvangt u een kopie van deze communicatie via EMS of via e-mail.
Rond de conversiedatum (hoofdvervaldatum) ontvangt uw relatie via e-mail een bevestiging van de omzetting van zijn verzekeringspakket met in de bijlage het nieuwe polisblad.
Rond dezelfde datum is een nieuw polisblad beschikbaar in de Adviseursmodule (Schade Online) onder Documenten. Als u een EMS-postbus heeft, dan ontvangt u een nieuw polisblad ook via EMS.
De Algemene voorwaarden CompleetVerzekerd Mijn bedrijf, de Branchevoorwaarden Bouw, Horeca, en Detailhandel en de Productvoorwaarden van de verzekeringen kan u vinden: