Graag bieden wij u een website die voor u zo goed mogelijk werkt. Daarom gebruiken we cookies, onder andere om uw bezoek aan onze website te analyseren, de getoonde informatie aan te passen aan uw voorkeuren, informatie van social media te tonen en onze advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Cookies worden soms ook geplaatst door derden; zo plaatst YouTube cookies als u via onze site een filmpje bekijkt. Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid.
De risico's van 'blurring' in de detailhandel
Als winkelier stond u de vorige jaren voor flinke uitdagingen. De coronapandemie en nieuwe succesvolle webwinkelformules veranderden het spel. Er ontstond een ‘nieuwe economie’ waarin u werd gedwongen om het bestaansrecht van uw bedrijf opnieuw uit te vinden. Heeft u uw werkzaamheden uitgebreid (‘blurring’), dan geeft dat nieuwe kansen. Maar bent u zich ook (genoeg) bewust van de nieuwe risico’s?
Ga direct naar:
Nieuwe businessmodellen in de detailhandel
In de strijd om de consument kiezen veel winkeliers voor een nieuw businessmodel. Denk aan de meubelwinkel die ook bezorgt en monteert. Aan de buurtsuper die een balie opent voor het afgeven en afhalen van pakketjes. Of aan nieuwe combinaties van online en offline: de fysieke winkel die een webshop aanbiedt of de webwinkel die ergens een vestiging opent als winkel of showroom.
Wanneer u uw werkzaamheden uitbreidt met activiteiten die een nieuwe tak van sport vormen, spreken we van ‘blurring’. De grenzen tussen de verschillende vakgebieden vervagen. Daar is bijvoorbeeld sprake van bij een boekhandel of fietsenwinkel waar u nu ook koffie kunt krijgen, de bakker die een terras opent of andere ‘store in store’ concepten.
Dat biedt allemaal nieuwe kansen. Maar bent u zich ook bewust van de nieuwe risico’s die hiermee gepaard gaan? Neem altijd contact op met uw adviseur wanneer uw bedrijfsactiviteiten veranderen. Hij of zij helpt u verder bij vragen, attendeert u op (nieuwe) wet- en regelgeving en bespreekt de nieuwe bedrijfsrisico’s waar u mee te maken krijgt.
Blurring van werkzaamheden
Wanneer u uw werkzaamheden uitbreidt met activiteiten die een nieuwe tak van sport vormen, spreken we van ‘blurring’. De grenzen tussen de verschillende vakgebieden vervagen. Daar is bijvoorbeeld sprake van bij een boekhandel of fietsenwinkel waar u nu ook koffie kunt krijgen, de bakker die een terras opent of andere ‘store in store’ concepten.
Nieuwe kansen en nieuwe risico’s
Dat biedt allemaal nieuwe kansen. Maar bent u zich ook bewust van de nieuwe risico’s die hiermee gepaard gaan? Neem altijd contact op met uw adviseur wanneer uw bedrijfsactiviteiten veranderen. Hij of zij helpt u verder bij vragen, attendeert u op (nieuwe) wet- en regelgeving en bespreekt de nieuwe bedrijfsrisico’s waar u mee te maken krijgt.
Vraag een adviesgesprek aan
Heeft u nog geen adviseur? Vraag dan eens een adviesgesprek aan bij een onafhankelijk adviseur. Bespreek uw bedrijfsrisico’s. Stel al uw vragen en laat u adviseren over passende oplossingen. Zo kunt u met een gerust gevoel verder ondernemen.
Dekking nevenactiviteiten op uw huidige verzekeringen?
Heeft u een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven afgesloten bij De Goudse?
- Nevenactiviteiten als horeca of een webwinkel zijn standaard verzekerd.
- Ook spullen die bij een servicepunt worden afgegeven en daar tijdelijk worden bewaard zijn verzekerd (tot maximaal € 5.000,- per aanspraak en € 10.000,- per jaar).
- Werkzaamheden bij een klant op locatie (van het uitpakken tot installeren van uw geleverde producten) kunnen aanvullend worden meeverzekerd.
Heeft u een bedrijfsschadeverzekering afgesloten bij De Goudse?
- Bedrijfsschaderisico’s als gevolg van nieuwe activiteiten, zoals een website die door een storing onbereikbaar is, is standaard meeverzekerd.
- Wijzigen uw werkzaamheden? Geef dit dan altijd aan ons door. Uw adviseur helpt u hier graag bij.