Nieuwe businessmodellen in de detailhandel
In de strijd om de consument kiezen veel winkeliers voor een nieuw businessmodel. Denk aan de meubelwinkel die ook bezorgt en monteert. Aan de buurtsuper die een balie opent voor het afgeven en afhalen van pakketjes. Of aan nieuwe combinaties van online en offline: de fysieke winkel die een webshop aanbiedt of de webwinkel die ergens een vestiging opent als winkel of showroom.
Blurring van werkzaamheden
Wanneer je je werkzaamheden uitbreidt met activiteiten die een nieuwe tak van sport vormen, spreken we van ‘blurring’. De grenzen tussen de verschillende vakgebieden vervagen. Daar is bijvoorbeeld sprake van bij een boekhandel of fietsenwinkel waar je nu ook koffie kunt krijgen, de bakker die een terras opent of andere ‘store in store’ concepten.
Nieuwe kansen en nieuwe risico’s
Dat biedt allemaal nieuwe kansen. Maar ben je je ook bewust van de nieuwe risico’s die hiermee gepaard gaan? Neem altijd contact op met je adviseur wanneer jouw bedrijfsactiviteiten veranderen. Hij of zij helpt je verder bij vragen, attendeert je op (nieuwe) wet- en regelgeving en bespreekt de nieuwe bedrijfsrisico’s waar je mee te maken krijgt.