Veelgestelde vragen: overname portefeuille BNP Paribas Cardif door De Goudse

Algemeen

Waarom wordt mijn verzekering overgedragen van BNP Paribas Cardif naar De Goudse Levensverzekeringen?
De Goudse heeft de spaar- en beleggingsverzekeringen van BNP Paribas Cardif overgenomen. Daarmee ook uw verzekering. De overname sluit aan op de strategie van beide partijen.
Is de overdracht officieel goedgekeurd?
Ja. De Nederlandsche Bank heeft op 8 mei 2020 toestemming gegeven.
Blijven de dekking en de Algemene Verzekeringsvoorwaarden gelijk?
Ja, wel wordt nu overal De Goudse genoemd (met de bijbehorende adresgegevens) in plaats van BNP Paribas Cardif.
Veranderen de beleggingsfondsen van mijn verzekering?
Op dit moment verandert er niets. Mochten de beleggingsfondsen waaraan u deelneemt veranderen, dan ontvangt u hierover bericht van De Goudse.
Verandert er iets in de hoogte van de kosten?
Nee, die blijven gelijk. Deze zitten inbegrepen in uw premie.
Kan ik nog bezwaar maken tegen de overdracht?
De overdracht is via advertenties in landelijke dagbladen (De Volkskrant, Het Algemeen Dagblad en het Financieele Dagblad) aangekondigd. Daarin stond dat u dertig dagen de tijd had om bezwaar in te dienen. Die termijn is inmiddels verstreken en de Nederlandsche Bank heeft akkoord gegeven op de overname. U kunt dus geen bezwaar meer maken tegen overdracht.

Verpanding/hypotheekhouder

Moet ik mijn pandhouder informeren?
Nee, dat doet De Goudse voor u. Dat is zowel voor u als voor de pandhouder een stuk makkelijker. De pandhouder kan dan in één keer de administratie aanpassen voor alle klanten.
Ik heb mijn hypotheek bij BNP Paribas Personal Finance. Wat gebeurt hiermee?
Aan uw hypotheek verandert niets, die blijft bij BNP Paribas Personal Finance lopen.

Adviseur

Blijft mijn adviseur hetzelfde?
In principe houdt u dezelfde adviseur. Mocht dat in uw specifieke situatie anders zijn dan wordt u daarover apart geïnformeerd door De Goudse.
Ik heb geen adviseur meer, wat nu?
De Goudse zal u een adviseur toewijzen en u daarover apart over informeren. U hoeft daar zelf geen actie voor te ondernemen.

Premiebetaling

Oversluiten en overige verzekeringen

Kan ik mijn verzekering oversluiten naar een verzekeringsproduct van De Goudse?
Als uw verzekering gekoppeld is aan een hypotheek, dan kunt u die niet zomaar oversluiten. Hiervoor hebt u toestemming nodig van uw geldverstrekker. Dit kunt u bespreken met uw adviseur. Die kan u laten zien wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb nog andere verzekeringen bij BNP Paribas Cardif lopen. Wat gebeurt hiermee?
Die blijven gewoon bij BNP Paribas Cardif lopen. Daar verandert niets aan.

Veranderingen, contact en klachten

Waar kan ik veranderingen doorgeven of een overlijden melden?
U kunt dit voorlopig aan BNP Paribas Cardif blijven doorgeven. Dit kunt u doen via de website Of door een mail te sturen naar beleggen@bnpparibascardif.nl. Zodra uw verzekering is opgenomen in de administratiesystemen van De Goudse, kunt u wijzigingen doorgeven aan De Goudse. U hoort nog wanneer dat is.
Waar kan ik klachten doorgeven?
Ook hiervoor kunt u voorlopig nog contact opnemen met BNP Paribas Cardif. Dit kunt u eenvoudig doen via het online formulier dat u kunt vinden via deze link.
Wanneer neem ik contact op met De Goudse?
Voorlopig blijft BNP Paribas Cardif uw aanspreekpunt. Pas nadat u bericht heeft gehad van De Goudse dat uw verzekering is opgenomen in hun administratiesystemen, zijn zij uw aanspreekpunt.