Bedrijfsschadeverzekering

Waarom de Bedrijfsschadeverzekering?

Als ondernemer staat u er waarschijnlijk niet bij stil dat na bijvoorbeeld een grote brand of waterschade uw bedrijfsactiviteiten geheel of gedeeltelijk stil kunnen komen te liggen.
Uw vaste lasten, zoals de personeelskosten en de huur, lopen dan echter gewoon door.
De Bedrijfsschadeverzekering van De Goudse biedt u dekking voor deze vaste lasten en de winst die u onder normale omstandigheden zou hebben gemaakt. 

Heeft u vervangende bedrijfsruimte nodig of moet u computerapparatuur of inventaris huren om uw bedrijf snel weer te kunnen openen? Deze kosten worden vergoed. En als u minder bezoekers en inkomsten krijgt omdat een ‘publiekstrekker’ in uw buurt (zoals een supermarkt of bioscoop) tijdelijk moet sluiten door bijvoorbeeld brand dan is dit meeverzekerd.

Heeft u een horecabedrijf? Dan is de Doorlopende Evenementenverzekering mogelijk een nuttige aanvulling.

Op de foto: Claire Warneke van Keet in Rotterdam

Belangrijkste voordelen

  • particulier-vinkje
    De kosten voor het huren van vervangende bedrijfsruimte of inventaris worden vergoed
  • particulier-vinkje
    Klantverlies en omzetderving door storingen op de website zijn meeverzekerd
  • particulier-vinkje
    U heeft een overdekking van 150% van het verzekerd bedrag

Een grote bedrijfsschade, het kan ook u overkomen

infographic_bedrijfsschade

Een grote bedrijfsschade, het kan ook u overkomen

Schade aan uw horecapand kan leiden tot bedrijfsstilstand. U mist omzet terwijl de vaste lasten doorlopen. Bekijk de drie grootste risico’s en zie hoe u zelf schade kunt voorkomen of beperken.

 

Bekijk de infographic op een groter formaat:

Download de infographic

Voor wie is de Bedrijfsschadeverzekering?

  • bedrijf
    Zakelijke/ persoonlijke dienstverlening
  • horeca
    Horeca en bouw
  • groothandel
    Detailhandel en Groothandel

Wat is verzekerd bij de Bedrijfsschadeverzekering?

De Bedrijfsschadeverzekering biedt dekking als uw bedrijf geheel of gedeeltelijk stil komt te liggen na een gedekte schade. Bijvoorbeeld door brand, blikseminslag, een ontploffing of inbraak. U bent verzekerd voor uw vaste lasten en de misgelopen winst.

  • Kosten voor herstel van uw administratie zijn tot € 5.000,- verzekerd. Een hoger verzekerd bedrag is mogelijk.
  • Omzetverlies door schade bij een publiekstrekker (bijvoorbeeld brand bij een nabijgelegen supermarkt) of het wegvallen van een toeleverancier of afnemer is meeverzekerd tot 10% van de brutowinst.
  • Er is ook dekking voor schade door wegvallen van stroom-, gas- of watervoorzieningen en internet na een gedekte schade aan leidingen (bijvoorbeeld door sneeuwdruk, brand etc.).
  • Ook gedekt is schade door het afzetten van de straat (na bijvoorbeeld een flinke schade bij een naburig pand).
  • Er is overdekking van 150% als u jaarlijks uw brutowinst aan ons doorgeeft. Kosten voor herstel van administratie zijn tot € 5.000,- meeverzekerd; een hoger bedrag is mogelijk.

U geeft zelf aan hoelang u nodig denkt te hebben om uw bedrijf na een flinke schade weer op te bouwen. U heeft de keuze uit een uitkeringstermijn van 52, 78 of 104 weken. Bij een uitkeringstermijn van 78 of 104 weken ontvangt u een uitkering van maximaal twee maal de brutowinst.

Er geldt geen eigen risico.

Werkt u in de horeca? Dan is de Doorlopende Evenementenverzekering mogelijk een nuttige aanvulling.

Wat is niet verzekerd?

Wat is niet verzekerd?

De Bedrijfsschadeverzekering heeft een ruime dekking, maar wij vergoeden niet alles. Er is bijvoorbeeld geen dekking als het gaat om opzet of roekeloosheid, geleidelijke of voorzienbare schade of illegale activiteiten. U vindt een volledige lijst van de uitsluitingen in de aanvullende voorwaarden.
Wat kost het?

Wat kost de Bedrijfsschadeverzekering?

De premie hangt af van het soort bedrijf dat u heeft en uw jaaromzet. Ook de uitkeringstermijn die u kiest, is van belang.

Dit product maakt onderdeel uit van ons mkb-pakket CompleetVerzekerd. Als u hierbinnen meerdere verzekeringen combineert, profiteert u van aantrekkelijke voordelen, zoals pakketkorting die kan oplopen tot 10%. Uw adviseur vertelt u hier graag meer over.
Wat zijn de voorwaarden?

Veelgestelde vragen

Wordt huur van een tijdelijke bedrijfsruimte en inventaris vergoed?
Ja, kosten voor vervangende bedrijfsruimte en inventaris worden vergoed.
Is storing op de website meeverzekerd?
Ja, als uw internetverbinding wegvalt door een brand, storm of blikseminslag bij uw provider dan wordt de schade als gevolg van klantverlies en omzetderving vergoed. 

Persoonlijk advies voor uw situatie?

Wilt u de beste oplossing voor uw bedrijf? Daar zorgt een adviseur voor. Hij brengt de risico’s van uw bedrijf in kaart en geeft persoonlijk advies om deze te beperken of af te dekken.
Ik wil een persoonlijke oplossing

Vind een adviseur