Graag bieden wij u een website die voor u zo goed mogelijk werkt. Daarom gebruiken we cookies, onder andere om uw bezoek aan onze website te analyseren, de getoonde informatie aan te passen aan uw voorkeuren, informatie van social media te tonen en onze advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Cookies worden soms ook geplaatst door derden; zo plaatst YouTube cookies als u via onze site een filmpje bekijkt. Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid.
Nieuw risico- en acceptatiebeleid Zakelijk Schade
06-10-2020
Veranderingen in de markt, inzicht in branches en een aantal grote schades vragen om een herdefinitie van ons risico- en acceptatiebeleid.
Dit heeft geleid tot een aantal wijzigingen:
- Aangepast elektrabeleid voor Bedrijfsgebouwen- en Inventaris/Goederenverzekering
- Nieuw: Branchevoorwaarden
- Nieuwe dekkingen en wijziging acceptatiebeleid
Begin december 2020 gaan deze wijzigingen in voor de branche horeca. Later volgen de overige branches.
Aangepast elektrabeleid
Steeds meer branden ontstaan door een defect in de elektrische installatie en de daarop aangesloten apparatuur. Bij schade blijkt regelmatig dat er geen keuring of onderhoud van de elektrische installatie heeft plaatsgevonden. Een keuring verkleint niet alleen de kans op brand maar zorgt ook voor een veilige omgeving voor medewerkers, klanten en de ondernemer zelf. Daarom voeren wij een nieuw acceptatiebeleid in op het gebied van elektra. Dit heeft belangrijke gevolgen voor u en uw relaties. Lees verder.
Branchevoorwaarden
Het is voor u en uw relaties niet altijd duidelijk aan welke preventie-eisen uw relaties moeten voldoen. En welke voordelen voor hun branche gelden. Daarom voeren wij Branchevoorwaarden in. Die geven een duidelijk overzicht van de voordelen, acceptatiecriteria en preventie-eisen voor de specifieke branche van uw relatie. Lees verder.
Nieuwe dekkingen en wijziging acceptatiebeleid
Naast de aanpassing van ons elektrabeleid en de invoering van Branchevoorwaarden veranderen op 2 december 2020 ook een aantal verzekeringen. Sommige hebben dan nieuwe dekkingen en bij andere wijzigt het acceptatiebeleid. Zo introduceren we specifiek voor de horeca de etikettendekking voor goederen en willen we het brandrisico van zonnepanelen verkleinen door preventiemaatregelen. Mede hierdoor hebben we de productvoorwaarden aangepast. Lees verder.
Hoe informeren wij uw relaties?
Uw relaties ontvangen half oktober een brief van ons met informatie over de wijzigingen die voor hen gelden vanaf 2 december 2020. U ontvangt een kopie van deze brief.
Tot slot
Heeft u vragen? Lees dan de Q&A. Mocht uw vraag daar niet bij staan, neem dan contact op met uw accountmanager.