Adviseursportaal: anders inloggen en extra service

Algemeen
25-05-2020

Met ingang van vandaag verandert er iets bij het inloggen op het Adviseursportaal. Daarnaast bieden wij u, als u inkomensrelaties heeft, binnenkort een extra service. Zo heeft het Adviseursportaal u nóg meer te bieden.

Wat verandert er bij het inloggen?
U bent gewend dat u op twee manieren kunt inloggen.

  • Met uw digitaal paspoort. Dit kan nog steeds, maar u ziet met ingang van vandaag wel een ander inlogscherm dan u gewend was. Hieronder ziet u daar een voorbeeld van.
  • Met uw e-mailadres en wachtwoord. Vanaf vandaag krijgt u na het invullen van deze twee gegevens een sms met een code op het mobiele nummer dat bij ons bekend is (of, als dit niet bekend is, op het mobiele nummer dat u dan opgeeft). Nadat u de code heeft ingevuld, heeft u toegang.

inlog

Waarom verandert dit?
Wij stappen over op deze zogeheten ‘twee-factor-authenticatie’ omdat dit veiliger is. Zo zorgen we er samen met u voor dat de vertrouwelijke (klant)informatie passend beveiligd is. Zelfs als iemand uw wachtwoord weet, kan hij geen toegang krijgen tot uw beveiligde omgeving. Dit is extra belangrijk omdat wij u binnenkort een extra service bieden waarbij u ook online de documenten van uw relaties kunt inzien (zie hieronder).

Extra service: online documenten inzien
Vanaf vandaag kunt u op het Adviseursportaal niet alleen uw rekening-courant inzien maar ook andere documenten die betrekking hebben op uw relaties en voor u bestemd zijn. U vindt de nieuwe service onder Documenten > Persoonlijke documenten. En u ziet binnenkort de communicatie die wij (rechtstreeks of via u) versturen naar uw relaties. Doordat u op diverse manieren kunt ‘filteren’, kunt u eenvoudig de juiste documenten opzoeken.

In eerste instantie zijn de documenten voor u alleen beschikbaar voor inkomensrelaties, andere relaties volgen in een later stadium.